Het drama dat bagage heet
De fabrikanten kiezen ervoor om de motoren veelal te presenteren in oorden waar het weer een stuk beter is dan in Nederland. Logisch want de persintroducties zijn bijna altijd in de winter. Het gebruik van het vliegtuig is dan ook zo goed als onvermijdelijk. De redacteur in kwestie heeft dan de schone taak om zijn/haar bagage in te pakken met daarin de juiste kleding voor de desbetreffende motor- of bandentest. Dat is op zich niet zo spannend, het type motor bepaalt wat voor kleding je gaat dragen en zo vul je de koffer. Staan er twee uiteenlopende motoren op het programma dan heb je een uitdaging, het extra pak moet uiteraard mee en die past natuurlijk weer niet in die ene koffer. Past het er allemaal wel in dan is deze weer te zwaar, de handbagage biedt hierbij uitkomst en zorgt ervoor dat je die extra set kleding toch zonder problemen mee krigt in het vliegtuig.
Is het een rechtstreekse vlucht dan is er vaak niets aan de hand maar als er een tussenstop is met overstappen dan kan het wel eens spannend worden. Komt je bagage wel mee? Zeker als de tijd tussen de overstap kort is dan rijst die vraag met enige regelmaat en sta je toch bij je eindbestemming aan de bagageband met wat twijfels of die ene koffer er wel bij zit. Gelukkig is dit in 9 van de 10 gevallen wel het geval maar als die er niet bij is dan geeft het wel een hoop problemen. Gelukkig is er met kunst en vliegwerk vaak wel een set kleding te regelen, is je koffer kwijt op de terugweg? Dan is het niet anders, de test is achter de rug, je laptop zit in je handbagage en je koffer brengt de vliegmaatschappij netjes thuis. Eind goed, al goed.
Marco